5 Zelfverdedigings – technieken die elke vrouw zou moeten kennen

zelfverdedigingstechnieken

Het is niet ongebruikelijk dat vrouwen in Nederland worden lastiggevallen. Natuurlijk leven we in een van de veiligste landen ter wereld, maar het kan gebeuren wanneer we het het minst verwachten en dan is het alsnog een schok.

Toen ik jonger was, wilde ik nooit zelfverdediging leren. Tot op een dag dat mijn EIGEN vriendje me aanviel. En het deed me beseffen dat het echt iedereen kan overkomen. Sindsdien ben ik op een missie om vrouwen te empoweren en hen te helpen zelfverdedigingstechnieken te leren. Ik heb een lijst van vijf zelfverderdigingtechnieken samengesteld die iedereen gemakkelijk kan leren en implementeren.

Lees verder!

5 Zelfverdedigings – technieken die elke vrouw zou moeten kennen

# 1 De oor klap

Het is perfect als je in een situatie bent waar je moeilijk weg kunt komen.

Sla met je handpalm in het oor van de aanvaller. Deze beweging veroorzaakt evenwichtsstoornissen door zijn gehoorgang onder druk te zetten. Als je klap hard genoeg is, kan het zelfs zijn trommelvlies scheuren.

Hoe dan ook, je hebt een paar seconden om te vluchten. 

#2 Raak de meest kwetsbare plekken

Sla niet op een willekeurige plaats, maar mik op ademhalings- of voortplantingsorganen. 

#3 Trek naar beneden bij de duimen

Als je wordt gewurgd, trek dan de duimen naar beneden in plaats van de vingers om een aanvaller minder grip te geven. Beweeg je duim naar de zijkant van je wijsvinger en laat die haak zo diep mogelijk door zijn handen glijden. 

#4 Elleboogstoot

Sla met je elleboog op effectieve plaatsen zoals de nek, kaaklijn, kin of slaap van je aanvaller. 

#5 Hamerslag

Steek je autosleutels uit een kant van je vuist en duw naar beneden in de richting van je aanvaller. Gebruik niet je nagels; dit kan je handen verwonden.

Dat was makkelijk toch? En met een beetje oefening kun je deze technieken perfectioneren.

En daar kan ik je bij helpen. Je kan je nu aanmelden voor een maand GRATIS Fit & Safe. We trainen in de mooie parken van Amsterdam met een ontzettende leuke groep vrouwen.

Ben je geïnteresseerd, meld je dan aan via onderstaande link.

Verlang je naar sociaal contact en plezier tijdens je trainingen?

Dan ben je bij YourGoals aan het juiste adres!

De Fit & Safe lessen bij YourGoals zijn speciaal voor vrouwen om meer te krijgen dan alleen training. Om fitter te worden en je lekkerder in je lichaam te voelen. We werken aan het verbeteren van je zelfvertrouwen en weerbaarheid, zodat je lekkerder in je vel en in je leven zit.

De term ‘Fit & Safe’ klinkt misschien wat intimiderend, maar laat je daar niet door afschrikken. Omdat we de oefeningen aanpassen aan jouw conditie en fitheidsniveau, heb je altijd een veilige, prettige en complete trainingssessie. 

Ik dacht altijd dat ik gewoon niet zo van sporten hou, totdat ik met Fit & Safe buiten begon te trainen. Nu sport ik drie keer in de week en mis ik het ook echt wanneer we niet mogen/kunnen. Naast dat de trainingen met de groep super gezellig zijn, zorgt Miou haar positiviteit en nuchterheid dat je er echt voor wil blijven gaan.” Justine

zelfverdedigingstechnieken

De sessie van een uur is volledig gericht op krachttraining, conditie en zelfverdedigingstechnieken met behulp van kettlebells, elastieken, trapkussens, bokshandschoenen en je eigen lichaamsgewicht. De groepen bestaan uit niet meer dan twaalf personen zodat iedereen evenveel aandacht krijgt.

Enthousiast geworden? Doe dan mee met een gratis proefles. Stuur een Whatsapp naar 06 37503029 of vul het formulier in om samen een afspraak te plannen.

Doe een maand gratis mee!

Het kan de beste beslissing zijn die je ooit maakt.