6 tips om regelmatig te blijven trainen

Als werkende vrouw en mogelijk een moeder, kan het regelen van je werk, gezinsleven, huiselijke verantwoordelijkheden en sociaal leven overweldigend zijn.

Het onderhouden van fysieke activiteit en het in vorm krijgen van je lichaam en geest kan voor sommigen van jullie een groot obstakel zijn. De volgende keer dat je overweegt om een work-out over te slaan, probeer dan deze 6 tips die je kunnen inspireren om toch te gaan trainen en je helpen om het beste uit jezelf te halen.

1. Kies een trainingspartner

Je zult minder geneigd zijn om je trainingssessie over te slaan als je samenwerkt met een partner. Trainen in de mooie wijken van Amsterdam, terwijl je weer quality tijd hebt met je beste vriendin of zelfs je partner aan boord krijgen, is een win-win situatie.

2. Betaal je volgende training vooraf

Vooraf inschrijven voor je persoonlijke trainingssessies of de Bootcamp lessen zorgt voor extra motivatie om te gaan, je wordt namelijk verwacht. Je wordt ook sterk aangemoedigd om elke les bij te wonen, zodat je je geld niet verspilt.

3. Neem je maten op

Niets kan meer motiverend zijn dan het zien van je eigen resultaten. Als je jezelf dagelijks in de spiegel bekijkt, kan het moeilijk zijn om die veranderingen op te merken, dus neem één keer per maand je maten en volg je voortgang. Je kunt ook een kledingstuk kiezen waar je het resultaat goed in kan zien.

4. Pak je sporttas de dag ervoor in 

Zoek je trainingsoutfit de dag ervoor uit en pak je gymtas meteen in. Zo kom je niet extra in de verleiding om je les af te zeggen en thuis te blijven. 

5. Sociale media

Sociale media biedt een uitstekend platform om in contact te zijn met mensen die dezelfde gezondheids- en fitnessdoelen als jij hebben. Het plaatsen van je trainingsvoortgang op social media stelt je voor een nieuwe extra uitdaging. Mensen zullen je vooruitgang volgen, je aanmoedigen en ondersteunen. Ook kun je anderen inspireren en ervoor zorgen dat zij gaan trainen.

6. De invloed van muziek

Zelfs als je met een personal trainer aan het trainen bent, kun je nog steeds regelmatig of af en toe naar je favoriete tracks luisteren. Muziek kan een grote invloed hebben op je prestaties; het houdt je gemotiveerd en gefocust. 

Als je een moeder bent, voel je je dan niet schuldig over het nemen van tijd voor jezelf. Het onderhouden van je trainingen maakt je een meer ontspannen en gelukkige moeder. Betrek ook je partner, familie en je vrienden bij dit proces en laat hen je om de beurt helpen.