5 redenen om een small group training uit te proberen

Uit onderzoek blijkt dat slechts twee procent van de sporters de gewenste resultaten bereikt zonder een persoonlijke trainer. Zonde! Maar toch ook best begrijpelijk. Als je nagaat dat je met personal trainer, constante individuele begeleiding krijgt tijdens je trainingsmomenten én daarbuiten. Maar niet iedereen kan zich een personal trainer veroorloven. Toch betekent dit niet meteen dat je bij die overige achtennegentig procent hoeft te horen. Ik heb namelijk een oplossing gevonden. Ook de mensen met een minder budget kunnen bij die twee procent met geslaagde resultaten horen. Namelijk: small group training! Met andere woorden: trainen met een kleine groep van maximaal vier personen. Naast de gezamenlijke trainingsmomenten krijg je persoonlijke begeleiding. Nog niet helemaal overtuigd? Lees hier de vijf redenen om eens een Small Group Training proefles te proberen. 

small group training in het park. Foto gemaakt door Nikki Fiorella

1. Het is betaalbaar

Allereerst, Small group training is aanzienlijk goedkoper dan Personal Training. Je split namelijk de kosten met de rest van de groep. Kortom: je hebt niet de kosten die bij Personal Training horen, maar krijgt wel de bijbehorende aandacht. 

2. Persoonlijke aandacht

Bij YourGoals bestaan de Small Group Trainingsgroepen uit maximaal vier personen. Dit betekent simpelweg dat er voor iedereen veel persoonlijke aandacht is. We zullen je motiveren om jouw persoonlijke gewenste resultaten te bereiken. Daarnaast corrigeren je houding waar nodig en geven je het advies dat jij nodig hebt.

3. Afwisseling

Geen enkele training zal hetzelfde zijn. Door de trainingen afwisselend te houden is iedere training uitdagend en dus makkelijker vol te houden.

4. Samen werken aan hetzelfde doel

Het gevoel van saamhorigheid werkt enorm stimulerend tijdens het sporten. Je werkt samen aan hetzelfde doel en wilt alle vier fitter worden. Bovendien zul je minder snel geneigd zijn om op te geven. Wanneer je de rest van de groep wel ziet doorbikkelen. Je sleept elkaar door de moeilijke momenten in de training. En regent het een keer? Dan zal je toch een stuk minder snel de training afzeggen. Zeker als je weet dat je de rest van de groep op die manier laat zitten.

5. Plezier

Als je plezier hebt in wat je doet is het makkelijker vol te houden. Bij YourGoals houden we het plezier in de training. Dit doen we door spel- en competitie elementen in de trainingen te verwerken. (En soms doen we gewoon hele gekke oefeningen, gewoon, om je weer even te laten lachen).

Spreekt een Small Group training je aan? Maak dan nu een afspraak voor een intake gesprek op mijn Personal Training pagina.